trifoxbiketaro.infoblog.cz

Cyklistické nehody se stávají často, jak bezpečně sjet z kopce?

Publikováno 30.03.2023 v 09:36 v kategorii znalost kola, přečteno: 16x

Je jen málo cyklistů, kteří neradi sjíždějí z kopce, a my to dokonce vnímáme jako odměnu. Nemusíte tvrdě tlačit, můžete si užít rychlost a pocit větru na tváři, což je opravdu skvělé. Navíc sjezd na kole zní jako sport, který nevyžaduje mnoho zručnosti a fyzické síly, ale ve skutečnosti jde o nedorozumění. Lidé často chápou, že sjezdové, zejména horské silnice Poe je sport, který potřebuje prověřit dovednosti a odvahu, a rozhodně to není vtip.

Přímo z kopce

Rovný sjezd označuje sjezd, který je dlouhý a rovný a sklon je vidět téměř na první pohled. Je častější v severozápadní oblasti a méně častá na jihu. Při jízdě z tohoto druhu svahu je pro vás často obtížné cítit rychlost. Než se nadějete, rychlost se velmi zrychlila. Pokud je v tuto chvíli problém se stavem vozovky (jako je jáma nebo kámen) nebo vás něco rozptyluje (například létající hmyz nebo zvonění mobilního telefonu), je pravděpodobnost havárie velmi vysoká. .

Jeďte tedy rovně z kopce, raději mějte stopky na hlídání rychlosti, doporučuje se řídit rychlost do 40. Pozor, nezírat na stopky, správný způsob je rychle mrknout na čísla stopek a pak vrátit se na frontu.

Oběma rukama přitom pevně uchopte řídítka, prsty jemně přibrzděte (brzdové destičky nebo destičky udržujte mírně v kontaktu s ráfkem nebo kotoučem), zaměřte se na předek a vozovku a zároveň Podívejte se koutky očí na okraje silnice. Nenechte se ničím ovlivnit, natož nechat jít. I když vám létající hmyz vletí do obličeje, je nejlepší zůstat v klidu. Pokud jsou na vozovce malé prohlubně a oblázky, doporučuje se je přímo přejet, místo abyste je obcházeli. I když se jedná o malé zvíře, lze jej pouze převrátit, protože jakákoli úhybná akce ve vysoké rychlosti může způsobit vážný pád vozu.

Panshan Road Downhill

Dokud lezete na horu, musíte čelit takovému stavu vozovky. Z kopce je často jedna zatáčka za druhou a někdy je po rovné silnici prudká zatáčka, takže index rizika je dvojnásobný.

Sjezd Panshan Road má vyšší požadavky na rychlost a doporučuje se řídit rychlost do 30 v celém procesu.

Typy zatáček na Panshan Road jsou ve tvaru U, ve tvaru V, ve tvaru S, ve tvaru Z, souvislé Z nebo souvislé S. Mezi nimi se tvary U a V vracejí zpět, takže byste měli být velmi pozor, otočte se těsně vedle sebe a nepřerušujte čáru kvůli vysoké rychlosti, zatímco souvislé zatáčky ve tvaru Z a S potřebují přísně kontrolovat rychlost a neoddávat se.

Když auto vjede do zatáčky, musí včas zpomalit. Před nájezdem do zatáčky nezapomeňte zpomalit. To znamená, že když před sebou vidíte zatáčku, musíte nyní zpomalit. Nečekejte, až vjedete do zatáčky, než zpomalíte.

U otevřených silnic v žádném případě nepřekračujte střední (žlutou) čáru vozovky, zejména při vjezdu do zatáčky za špatné viditelnosti (blokované horami nebo vegetací) nezapomeňte zastavit a jet.

Pokud narazíte na prudký svah (více než 10 %), měli byste při brzdění na tomto silničním úseku podvědomě tlačit řídítka dopředu a zároveň posunout hýždě do zadní části sedáku, abyste posunuli těžiště na zadní kola pro udržení stability.

Kromě toho se doporučují stopky s navigační trasou. Velikost zatáčky před vámi můžete předvídat prostřednictvím mapy trasy předem, což je vhodnější pro včasnou kontrolu rychlosti.

O brzdách

Přestože je brzdná síla kotoučových brzd lepší než brzdových třmenů nebo V brzd, nemůžete brzdám příliš věřit a pustit rychlostní limit. V nouzi jsou kotoučové brzdy a třmeny stejné. Není rozdíl mezi těmi, kteří nemohou zastavit, a těmi, kteří se zastaví a lidé vyletí. Nevytvářejte tedy nouzovou situaci pro sebe, nejlepší způsob je řídit rychlost po celou dobu.

Někteří lidé přemýšlí, zda při náhlém brzdění použít přední nebo zadní brzdu? Chcete použít brzdu (lidské tělo ABS)? Ve skutečnosti je to všechno přílišné přemýšlení. Ve chvíli, kdy se něco stane, spoléháte na svou instinktivní reakci. nemáte čas o tom přemýšlet. Největší sílu určitě využijete k sevření dvou brzd současně. Nevytvářejte tedy nouzovou situaci pro sebe, nejlepší způsob je řídit rychlost po celou dobu.

Navíc brzdná síla kotoučových brzd není snadno ovlivněna počasím nebo terénem, takže pokud je to možné, snažte se používat kotoučové brzdy.

O hře

Přestože většina závodů v lezení do vrchu nedoporučuje řidičům, aby lezli na svahy sami, nebo kvůli laxnímu vedení mnoha závodů, stále existuje velké množství lidí, kteří lezou svahy sami v mnoha závodech. Tentokrát v závodě do vrchu na známém scénickém místě, přestože jsou před rychlostkou motorky, ve skutečnosti nebudete za předjetí motorky potrestáni, takže rychlost je jen na ozdobu. Myslím, že to je také hlavní důvod nehody.

Některé závody navíc neuzavírají silnici, nebo je silnice na určitou dobu uzavřena. I když někteří hráči stále jezdí, cesta je stále otevřená a zavření hráči nebudou přijati. To také snadno vede k nehodám.

V ideálním případě by silnice měla být zcela uzavřena a doba uzavírky silnice překračuje dobu, kdy poslední soutěžící dosáhne vrcholu hory (nebo přísně dodržujte zásady omezení). Poté, co jezdci dosáhnou vrcholu hory, budou okamžitě odděleni od vozidla a kola budou unifikovaným způsobem přepravena dolů z hory, zatímco hráči sjedou autobusem dolů. Tento závod bude skutečně bezpečný, pokud nebude nikomu dovoleno vylézt na svah sám.


Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?