Cyklistika není jen o jízdě daleko, ale také o šplhání vysoko
Publikováno 04.04.2023 v 05:44 v kategorii znalost kola, přečteno: 41x
Pokud nejste rozený „král lezení“, níže sdílené metody vám mohou lezení usnadnit a naučit se lezení milovat:
1. Připravte se předem
Dlouhé stoupání se zdá dlouhé a nutné. Můžete to rozdělit do několika skupin, například každých 20 minut jako skupina, a poté si před začátkem odpočinout 5-10 minut. V tu chvíli zjistíte, že to stoupání není jiné.
Pokud najdete vhodnou horskou cestu, bude smysluplnější takové školení provádět.
2. Nespalte se
Někdy se slabší lezci rádi zoufale prohánějí po rovných cestách, ale výsledkem je často to, že lezci dosáhnou vrcholu hory s lehkostí, zatímco ti se slabšími lezci jsou již vyčerpaní.
Pokud nejste horolezec, nebojte se, ať už jde o rovinatou cestu nebo lezení, musíte udržovat svůj vlastní rytmus.
3. Poznejte své limity
Pokud se připravujete na rušnou sezónu, vyplatí se zasoutěžit si se svými spoluhráči.
Když zvolíte útok, nemá smysl jezdit nepřetržitě 10 minut ve vysoké intenzitě, protože jakmile ztratíte sílu, můžete se zbývajících 50 minut pouze plazit vpřed.
Samozřejmě musíte vědět, jak dlouhé stoupání je a jakou tepovou frekvenci nebo výkon si při něm chcete udržet.
Pokud rádi trpíte, vydejte se na jízdu, která je bezohledná, ale zjistíte, že vaše tepová frekvence bude stoupat a klesat, a pokud chcete vytvořit svůj nejlepší čas na výzvu, udržujte svůj výkon stabilní.
4. Buďte optimističtí
Výstup na kopec je stejně psychická jako fyzická bitva.
Dýchejte zhluboka a rovnoměrným tempem, snažte se uvolnit horní část těla a zároveň udržujte svou sílu a srdeční frekvenci v udržitelném rozsahu.
Pokud se právě snažíte dostat na vrchol, pak opravdu stačí, abyste se zamysleli nad pozitivním místem – udělejte si chvilku a rozhlédněte se kolem sebe, je pravděpodobné, že výhledy kolem vás si doma neužijete.
5. Správně upravte jízdní polohu
Zda je pohodlnější jízda na sedle nebo vestoje, záleží na stavbě vašeho těla.
Bez ohledu na to, jaký styl jízdy si vyberete, vstávání ze sedla každých pár minut a neustálé střídání pozic v sedě a vestoje na vás pomůže rozložit zátěž a tlak.
6. Využijte každé oddechovky
Obvykle někde během jízdy dojde k poklesu nadmořské výšky a využijte těchto příležitostí k dýchání.
Pokud se cítíte dobře, že doháníte čas s přáteli, pokračujte. Pokud jste unavení, snažte se, aby vaše nohy šlapaly nízkou rychlostí, abyste eliminovali únavu.
Nepřestávejte ve spěchu úplně šlapat, budete mít pocit, jako by se vám zablokovaly nohy, zvláště při vjezdu do klopené zatáčky, a váš stav se zhorší.
7. Přidejte více energie
Když jedete pod 70 % až 80 % své maximální tepové frekvence (každý má jiný limit), vaše tělo se přemění na tuk jako zdroj paliva a kalorie z tělesného tuku jsou téměř neomezené Ano, dokonce i pro hubené sportovce.
Jakmile překročíte tuto bezpečnostní zónu, vaše tělo potřebuje pro energii glykogen ve formě sacharidů.
Lidé mohou uložit 1800 až 2000 kalorií sacharidů. Jakmile budou pryč, i když se pokusíte prorazit, budete zlomeni.
Při lezení na hory je pro kontrolu zóny tepové frekvence potřeba přidat sacharidy. Velké množství jídla ale může přetížit váš žaludek, takže jezte střídmě.
Důležitá je samozřejmě i hydratace, zvláště když na vás svítí sluníčko.
8. Oblékejte se ve vrstvách
Když poprvé začínáte lézt, dole může být horko, ale jak se dostanete nahoru, tím se ochlazuje.
Vezměte si s sebou vestu nebo sbalitelnou bundu spolu s ohřívacími věcmi, které si vezmete, až dosáhnete vrcholu, abyste je mohli nosit proti chladu při sestupu.
9. Funkční rehabilitace
Pokud jedete celé dny, ujistěte se, že jste dobře odpočatí.
Jezte více sacharidů, abyste doplnili zásoby glykogenu, a jezte více bílkovin, abyste pomohli regeneraci svalů. Zvažte lehkou sportovní masáž uprostřed prázdnin/výcvikového tábora.
10. Naplánujte si zpáteční cestu
Jízda nahoru a dolů po svazích plných zatáček je jako umění, až na to, že jedete mnohem rychleji. Pokud je to možné, najděte si nějaké kratší sjezdy, které si před vyrazíte procvičíte, přičemž zvláštní pozornost věnujte zatáčkám.
Příliš mnoho řidičů se nechává unést a volí závodní linii, což znamená sklouznout v zatáčce na druhou stranu silnice. Opravdu to nestojí za to riziko a ohrožuje to vás, vaše přátele a protijedoucí provoz.
Stručně řečeno, v rámci svých možností si užijte scenérii na silnici~
Komentáře
Celkem 0 komentářů