Jak důležitá je pro cyklistiku kadence?
Publikováno 22.03.2023 v 03:58 v kategorii znalost kola, přečteno: 62x
Když nováček teprve začne jezdit na kole, setká se s takovým zmatkem během procesu jízdy. Jaký je rozdíl mezi vysokou a nízkou kadencí? Jaká kadence je vhodná pro závodění? Jaká kadence je vhodná pro každodenní jízdu na kole? Jak si vybrat kadenci? Pojďme si promluvit o tom, proč je kadence tak důležitá z více úhlů pohledu.
1. Zvyšte kadenci, snižte anaerobní spotřebu a nechte jet dál
Pojďme nejprve pochopit naše svaly nohou. Ve skutečnosti se při jízdě na kole s vysokou nebo nízkou kadencí týká především dvou svalových vláken, tedy rychlých vláken a vláken pomalých. Odpovídají důrazu na svalovou sílu Existují dva různé směry od zdůrazňování kardiorespirační kapacity a jejich charakteristiky jsou následující:
Pomalá vlákna:– Energii poskytujte především spalováním tuků, i velmi hubený řidič má spoustu energie, kterou lze průběžně dodávat.– Velmi proti únavě– Rychlé zotavení při odpočinku
Rychlá vlákna:— Spalte glykogen jako palivo. Tento glykogen se ukládá ve svalech a je ho relativně málo, pro dobře
trénovaného a energického sportovce obsahuje asi 2000 kalorií energie.-Produkce kyseliny mléčné se snadno unaví.— Trvá dlouho, než se vzpamatuje.
Nyní jsou dva jezdci, A a B, kteří váží stejně, jezdí na stejném kole, mají stejnou aerodynamiku a jezdí stejnou rychlostí na rovné silnici. Nyní ovládáme všechny proměnné v jízdách A a B, takže teoreticky by jejich výstupy měly být stejné.
Nicméně A jede s kadencí 70 RPM a B jede s kadencí 110 RPM. Styl šlapání A určuje, že potřebuje na každý pedál použít větší sílu, ale šlape rychleji než řidič B. Rider B šlape méněkrát s menší silou, ale častěji.
Relativně řečeno, kadence cyklování A bude mobilizovat více rychlých vláken, zatímco B bude mobilizovat více pomalých vláken.
Jak jsme se dozvěděli, zásoba energie rychlých vláken je omezená, zatímco zásoba energie pomalých vláken je tuk, který dokáže dodat téměř neomezenou energii. Připomeňme si, že každý, kdo je v cyklistice nový, doufá, že může jezdit dál a spálit více tuku, takže si lze představit, že návyk na jízdu na kole s vyšší kadenci může vaši jízdu prodloužit a prodloužit.
2. Cvičte a zlepšujte efektivitu šlapání
"Když jsou pedály dole, měli byste se soustředit na zatažení pedálů dozadu, jako byste si drhli bláto z podrážek bot." Všichni jste tuto frázi slyšeli, když jste poprvé začali jezdit, a je to profese Jeden ze souhrnů jezdce Grega LeMonda o jeho dovednostech šlapání.
Všichni víme, že šlapání do pedálů při jízdě na kole je krouživý pohyb. V ideálním stavu je v jakémkoli bodě došlapu směr síly vyvíjené oběma nohama v tečném směru obvodu, což je nejúčinnější, což často slýcháme. kolo". To je ale velmi idealizovaný stav. Z obrázku výše vidíme, že lidé nemohou zaručit, že během procesu šlapání vyvinou sílu na „tečnu“ a složka síly mezi směrem působení síly řidiče a tečným směrem je také naše „zbytečná“. práce“ (ztráta výkonu), takže smyslem efektivity šlapání je nechat své tělo vydat co nejvíce síly, aby mohlo kolo tlačit dopředu.
Většina jezdců si LeMondovu techniku šlapání utírání bláta z podrážek pevně pamatuje a v mnoha článcích to bylo zmiňováno znovu a znovu. Často přehlížena je druhá část LeMondovy techniky šlapání – tlačení kolena směrem k tyčím. Ve skutečnosti tyto dva návrhy v podstatě učí, jak nechat řidiče hladce projet horními a dolními „hluchými místy“ a zlepšit efektivitu šlapání.
Jak tedy trénink kadence zlepšuje efektivitu šlapání? Obvykle se bude kadence na začátku tréninku udržovat kolem 60 ot./min. V tuto chvíli se řidič může soustředit na „kreslení kruhu“ a poté postupně zvyšovat kadenci. Opakovaný trénink tímto způsobem může procvičit svalovou paměť řidiče „nakreslení kruhu“, což zvyšuje efektivitu šlapání pro každodenní ježdění.
3. snížit opotřebení kolen
Nováček mi často říká, že ho při jízdě na kole bolí koleno. Bolest kolena je to, co často nazýváme opotřebením „menisku“.
Meniskus kolenního kloubu je vazivová chrupavková tkáň, která má klínovitý tvar se silnou periferií a tenkým vnitřním okrajem. Při pohledu z letadla má tvar půlměsíce a nazývá se meniskus; vyplňuje se mezi kondylem femuru a tibiálním kondylem a může zvýšit stabilitu kolenního kloubu. . Strukturální a funkční charakteristiky menisku určují, že jde o jednu z nejzranitelnějších tkání v kolenním kloubu.
Pro nováčky, kteří s ježděním teprve začínají, nejsou vazy a svaly kolem kolen dostatečně pevné. Ve výše zmíněných „rychlých svalových vláknech“, která kladou důraz na svalovou sílu, tedy nízkokadenční cyklistickou metodu, budou zrychlené kolenní svaly začátečníka. Únava, kdy vazy a svaly mají potíže s podporou normální činnosti kolenního kloubu, může vaše šlapání snadno způsobit opotřebení menisku.
Z jiného úhlu pohledu to může být pro každého srozumitelnější. Všechny operace s vysokým točivým momentem a nízkou rychlostí u strojů zvyšují opotřebení, včetně našich řetězů a setrvačníků pro jízdní kola. Proto i strojní zařízení je stejné, tak proč ne naše kolenní klouby?
Dobrým tréninkem kadence tedy můžete procvičovat a posilovat kolena a zároveň se můžete vyhnout opotřebení menisku správnými kadenčními návyky při každodenní jízdě na kole.
Komentáře
Celkem 0 komentářů