trifoxbiketaro.infoblog.cz

Pět malých způsobů, jak odlehčit své kolo

Publikováno 31.01.2023 v 08:44 v kategorii znalost kola, přečteno: 27x

I když je aerodynamika v dnešní době široce akceptována, většina z nás cyklistů si stále přeje, aby naše kola byla lehčí.

Pravděpodobně od prvních dob kol se cyklisté snaží svá kola odlehčit. Jsme si jisti, že Octave Lapize, první jezdec, který vyšplhal na Mount Duttmare v roce 1910 na Tour de France, by si přál, aby byl jeho motocykl lehčí.

Bez ohledu na to, v jaké době, pokud jedete na kole, musíte váhu vybavení posouvat vlastním úsilím. V důsledku toho mají cyklisté tendenci myslet na to, že uberou ze svého vybavení a jsou rádi, že i trochu zhubnou.

V posledních letech se zlepšením akademického chápání a výzkumných znalostí aerodynamiky a akceptováním většinou cyklistů je aerodynamika považována za královský způsob, jak jezdit rychleji. Studie ukázaly, že s výjimkou těch nejstrmějších stoupání jsou aero kola obecně rychlejší než kola zaměřená na lehkou váhu. Pro závodníky je to zásadní, ale pro většinu z nás milovníků cyklistiky je úspora hmotnosti stále vítaným počinem.

Níže uvádíme několik vylepšení a tipů pro úsporu hmotnosti, které vám pomohou udržet váhu vašeho kola na nízké úrovni.

Řídítka

I když tento efekt může znít bezvýznamně, ve skutečnosti můžete ušetřit až 80 gramů výměnou hliníkových řídítek za uhlíková. Můžete jít o krok dále a vidět je krátce.

Doporučuji Trifox bike Carbon Riser Handlebar RHB300, který váží 187g a je za velmi rozumnou cenu.

Pneumatiky a duše

Pokud je vaše kolo standardně dodáváno s těžšími a levnějšími pneumatikami, jejich modernizací můžete dosáhnout značné úspory hmotnosti a zlepšit kvalitu jízdy. Tento levný upgrade také přichází s velmi důležitým problémem obecně snížené odolnosti proti propíchnutí. Ale pro mnoho cyklistů s nižší hmotností je to riziko, které stojí za to podstoupit.

Kola

Aby udrželi náklady na minimu, výrobci často vybavují svá kola základní až střední úrovně odolnějšími komponenty. Zejména pokud jde o dvojkolí. Vozidla nižší a střední třídy jsou obvykle vybavena koly z hliníkové slitiny, která jsou obvykle těžší než kola z uhlíkových vláken. Pokud jsou vaše kola těžká, jejich modernizací můžete ušetřit spoustu hmotnosti. V závislosti na zvoleném dvojkolí může být dokonce možné ušetřit až půl kila.

náhradní díly



Dalším jednoduchým opatřením pro úsporu hmotnosti je možnost vyměnit sedlo, sedlovky a pedály dodávané s kolem za verze z lehké slitiny nebo uhlíkových vláken. Tyto úpravy jsou také levnější než výměna vašich kol a hnacího ústrojí.

Pokud se chystáte jezdit po dlouhou dobu, nejen lehké pro lezení, kolo Trifox má možnost lehčího karbonového sedla. Pouhých 106 gramů vážící sedlo trifox bike CS100 zaujalo také perfektní kombinací komfortu a hmotnosti.

Dalším skvělým způsobem úpravy je investice do lehké sedlovky. Sedlovka SLS21 Bike je moje oblíbená, zbavuji se nepotřebných věcí, jako je druhá klec na láhev; vyměňte plnohodnotné ocelové šrouby a matice za titanové verze a upgradujte na lehké rychloupínáky nebo tyče s pevnou osou.

Když se počítá každý okamžik, můžete také zvážit odříznutí příliš dlouhé trubky řízení přední vidlice a sedlové trubky. Odřezání přebytku může ve skutečnosti ušetřit hodně hmotnosti.

Tipy pro odlehčení bez utrácení peněz

Pokud jste již ušetřili spoustu hmotnosti díky upgradům komponent, oříznutí nadměrné délky kabelu a páskové lišty může ušetřit několik dalších gramů. Pokud má vaše kolo externí vedení kabelů, optimalizace vedení kabelů také pomůže zlepšit aerodynamiku v přední části kola. Brzdové a převodové lanko celého vozu bývají při výjezdu z továrny poměrně dlouhé. Jejich co nejkratší střih může ušetřit značnou váhu. Při provozu mějte na paměti, že pokud je příliš krátký, ovlivní to výkon brzdění a řazení.

Silniční páska na řídítka a zátky na řídítka také šetří hmotnost. Nafukovací špunty do řídítek jsou mnohem těžší než jednoduché plastové a rád mám po ruce pár lehkých špuntů do řídítek, abych je mohl připevnit na nové kolo bez ohledu na to, jaký popruh na řídítka používám. Silnější silikonové tyčové pásky jsou obvykle těžší, tenčí korkové pásky jsou obvykle nejlehčí a můžete ušetřit na pásce, pokud pásku svážete co nejpevněji.

Ač se to může zdát kontroverzní, vyhoďte krytky ventilů a pojistné matice do koše, ušetříte trochu hmotnosti, a pokud budou vaše ventily chrastit o vaše ráfky, zajistěte je nějakou lepicí páskou. Ocelové šrouby můžete také vyměnit za držáky klece na láhve, držáky na víko náhlavní soupravy a další upevňovací prvky za šrouby z lehké slitiny pro ještě větší úsporu hmotnosti.



Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?