trifoxbiketaro.infoblog.cz

Poloha rukojeti silničního kola

Publikováno 10.01.2023 v 05:07 v kategorii znalost kola, přečteno: 16x

Dnes vysvětlím různé polohy uchopení řídítek silničního kola, jakož i jejich výhody a nevýhody, aby si jezdec osvojil hluboký význam změny jízdního postoje.


Na základě polohy úchopu silničních řídítek lze snadno rozdělit do tří typů: ruka je umístěna na pozici řadiče brzd, ruce jsou umístěny na horním konci řídítek, a ruce jsou uchopeny na spodní straně bar.

Pokud jde o tyto tři druhy poloh rukojeti řídítek, ve skutečnosti má každá své výhody a nevýhody, ale co je důležitější, každá poloha polohy rukojeti v zatáčce může jezdci umožnit lépe čelit zvláštním jízdním podmínkám. Níže uvedené vodítko rukojeti řídítek je samozřejmě pouze orientační. Koneckonců, jízdní návyky a tělesný pocit jezdce jsou také velmi důležité a tyto faktory je třeba vzít v úvahu. V tomto článku zdůrazníme výhody a nevýhody každého úchopu a také doporučené časy jeho použití.

Úchop brzdové páky

Toto je nejuniverzálnější a nejběžnější uchopovací poloha pro silniční kola, protože tuto uchopovací polohu lze použít pro komplexní typy terénu, jako jsou do kopce, z kopce a rovné silnice. Tento způsob brzdění může také dosáhnout rovnováhy mezi aerodynamikou a pohodlím, a co je důležitější, má výhodu v tom, že lze kdykoli ovládat brzdovou páku. Tento grip se doporučuje používat během tréninku, ať už jedete sami nebo ve skupině. Nejdůležitějším faktorem je, že může poskytnout pohodlnou jízdní pozici, aniž by to ovlivnilo bezpečnost.

Na soutěžích (včetně profesionálních) je to také nejběžnější poloha úchopu a dokáže si udržet dobrý komfort i po dlouhé hodiny jízdy na dlouhé vzdálenosti. Tváří v tvář náhlé potřebě změnit postoj do stoje, v reakci na zrychlení nebo změny terénu, není potřeba měnit polohu úchopu rukou při změně jízdního postoje s brzdami. Kromě toho, pokud není potřeba ultra-vysokorychlostní sjezd, dokáže tento jízdní postoj také udržet dobrou ovladatelnost a stabilitu a umožňuje jezdci kdykoli ovládat brzdy. Pokud však chce jezdec dosáhnout maximální ovladatelnosti a brzdné síly, stále navrhujeme, že by bylo vhodnější držet obě ruce na spodní rukojeti.

Horní poloha rukojeti

Jak název napovídá, položte ruce na plochou horní část řídítek. Vzhledem k tomu, že tato jízdní poloha přivádí ruce nejblíže k tělu, udržuje záda vzpřímenější pro optimální jízdní komfort. Největší nevýhodou však je, že sníží aerodynamiku. Nemluvme však o tom, že tato jízdní poloha může snížit aerodynamiku. Vzhledem k tomu, že manipulace s touto jízdní polohou není dobrá, nedoporučuje se ji používat při jízdě vysokou rychlostí. Nejdůležitějším faktorem je, že brzdovou páku nelze ovládat okamžitě.

Dalším důvodem je, že vzhledem k tomu, že tento jízdní postoj zkrátí držení rukou, sníží se ovladatelnost, zejména v nouzových situacích, jako jsou ostré zatáčky nebo překážky, které jsou velmi nepříznivé pro manipulaci. Z tohoto důvodu se doporučuje použití horní polohy v situacích, kdy nejsou vyžadovány brzdy, například při stoupání do svahu nebo na silnici s malým počtem lidí a vozidel.

spodní poloha rukojeti

Toto je poloha rukojeti pro nejlepší manipulaci. Nevýhodou je, že jeho komfort zjevně není tak dobrý jako u ostatních dvou jízdních pozic, ale umožňuje oběma rukám větší ovládací točivý moment a může nejen zlepšit aerodynamiku, ale také mít velmi dobrou ovladatelnost. Kromě toho poloha uchopení spodní tyče je také snadno ovladatelná brzdovou pákou a může získat lepší brzdnou sílu než při použití polohy brzdové páky. Doporučený čas pro použití je na obtížných etapách, jako jsou vysokorychlostní sprinty a sjezdy. V těchto situacích můžete vidět, že profesionální řidiči používají polohu spodní lišty. Použitím tohoto druhu ohybu lze úhel zad dosáhnout blízko vodorovné polohy a optimalizovat aerodynamickou výhodu.




Komentáře

Celkem 0 komentářů

  • Neregistrovaný uživatel

    Jméno: Přihlásit se

    Blog:

    Obsah zprávy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovězte na otázku: Co je dnes za den?