Správná jízdní poloha
Publikováno 23.03.2023 v 09:14 v kategorii znalost kola, přečteno: 12x
Úhel polštáře
Úhel polštáře by měl být zhruba rovný. Není ale potřeba být příliš tuhý, můžete si to upravit podle sebe. Někteří muži mají například pocit, že přední konec sedáku tlačí na perineum a způsobuje bolest při jízdě na kole. Přední konec sedáku můžete mírně upravit, abyste snížili tlak, asi o 10°. Naopak, někteří lidé nejezdí do kopce příliš často, ale mají rádi zábavu řítí se z kopce. Při sjezdu z kopce se jezdec z důvodu nutnosti kontroly těžiště často pohybuje kolem sedla a za sedlem. V tuto chvíli je nejlepší naklonit nos sedla o několik stupňů nahoru a snížit výšku sedlové trubky, což pomůže zlepšit flexibilitu těla na sedle při sjíždění z kopce.
Výška polštáře
Výška sedáku je nejdůležitější součástí nastavení jízdního kola, zvláště úzce souvisí s poraněním kolena a výkonem při šlapání. Polštář by neměl být ani příliš vysoký, ani příliš nízký.
Příliš vysoký způsobí, že při šlapání bude koleno rovné, což je nebezpečné! Protože cyklistika je sport, který vyžaduje časté šlapání a vytáčení nohou, dojde v případě narovnání kolen v této době nejen k „cvaknutí“ šlapání, což ovlivní plynulost šlapání, ale také poškodí koleno. klouby a vazy nohou.
Výška sedáku by neměla být příliš nízká. Obecně začátečníci nastaví sedák velmi nízko, protože nejsou zvyklí na jezdecký postoj s vysokým těžištěm. Trochu, ale nejdou natáhnout stehna, lýtka, kolena, což nejen že nebude jezdit rychle, ale po dlouhé době to způsobí opotřebení svalů a kloubů.
Doporučuje se, abyste si ověřili metodu měření na internetu nebo zašli přímo do autoservisu a požádali mistra, aby ji upravil. Koneckonců, mistři jsou zkušení a profesionální.
Výška řídítek
Nastavení výšky a délky řídítek slouží hlavně k nastavení protizávaží při přitlačení závaží na kolo a ovlivní to i flexibilitu ovládání. Často vidím mnoho lidí, kteří nemají s cyklistikou žádné zkušenosti. Jízdní postoj je velmi podobný postoji sezení na stoličce. Horní část těla je vzpřímená a můžete cítit, že těžiště je na pasu a bocích. Přestože vypadá velmi pohodlně, bude Na hýždě (polštář) je umístěna příliš velká tělesná váha a po delší jízdě pocítíte bolest a necitlivost v rozkroku, protože páteř je příliš „vzpřímená“ a bude přímo čelit nárazu ze země a po dlouhé jízdě vás bude bolet pas Bolesti zad, takže při nastavování délky a výšky řídítek musíte pamatovat na „Princip hmotnosti zlatého trojúhelníku 333 na kole“.
Loket
Během jízdy by měly být lokty ohnuté v určitém úhlu, zavěšené ve vzduchu a ne roztažené jako křídla. Pokud narazíte na výmoly nebo nerovnosti na silnici, vaše paže mohou absorbovat náraz a snížit tlak na vaše ramena. Zároveň může pokrčení loktů také zvýšit rovnováhu a snížit riziko pádu z kola.
Rameno
Při jízdě, pokud jsou ramena pokrčená nebo napjatá, způsobí to bolesti zad a krku. Proto je nejlepší způsob, jak mu ulevit, nechat ramena během jízdy uvolněná a nenechat ramena jít k uším, aby se protáhla tímto směrem.
Úhel a poloha brzdové páky
Naučit se brzdit je prvním krokem k bezpečné jízdě. Velmi důležitý je také úhel brzdové páky. Rukojeť brzdy lze obecně nastavit mezi 35-45° a hřbet ruky a předloktí mohou být při jízdě ploché. Pokud se úhel mezi hřbetem ruky a předloktím příliš ohýbá nahoru nebo dolů, znamená to, že úhel rukojeti je špatný a je třeba jej znovu upravit. Správný úhel může způsobit, že svaly paží a dlaní budou nejpohodlnější, uvolněnější a nejrychleji reagující.
Nestačí jen správný úhel rukojeti brzdy, ale také to, zda lze správně ovládat prsty. Většina současných dílů jízdních kol vychází z tvaru těla Evropanů a Američanů. Proto je u orientálů velikost často o číslo větší, což je „mimo dosah“. Naštěstí po letech evoluce má většina současných brzdových rukojetí velmi široký prostor pro nastavení. Stačí tedy požádat majitele obchodu, aby polohu brzdové páčky upravil podle velikosti vaší dlaně a délky vašich prstů. V zásadě lze druhý kloub ukazováčku a prostředníku nasadit pevně na brzdovou páku, aby se dal považovat za průjezd. Na to si navíc musí dát zvláštní pozor jezdkyně s malými dlaněmi! Nenuťte se, proto doporučuji každému, aby si šel koupit auto do autoservisu. Dokud je tam něco nevhodného, můžete to na místě upravit, případně i vyměnit. Pocit „integrace člověka a vozidla“.
Komentáře
Celkem 0 komentářů